środa, 5 czerwca 2013

Pomysł na...

Witam :)
W dzisiejszym poście mam do zaproponowania nieco inną wersję gołąbków, a są to gołąbki bez zawijania. Według mnie tak przygotowana propozycja gołąbków jest o wiele smaczniejsza od tradycyjnych gołąbków. Na ich przygotowanie wystarczy wydzielić dosłownie chwilę. Poniżej znajdziecie sposób ich przygotowania. Dzisiejsza wersja gołąbków nie zawiera mięsa, ale jeżeli nie wyobrażacie sobie gołąbków bez mięsa to po prostu dorzucie i ten składnik. Wybór pozostawiam Wam.

Składniki
  • pół główki kapusty (można wykorzystać dowolny rodzaj, ja wykorzystałam kapustę włoską)
  • ryż (1 torebka)
  • płatki górskie (1 torebka)
  • jajko
  • cebula
  • Pomysł na gołąbki bez zawijania (1 torebka KNORR)
  • olej rzepakowy

Przygotowanie 

1. Ryż gotujemy na sypko, następnie odcedzamy, zaś kapustę drobno szatkujemy. Nadmiar wody odciskamy w dłoniach. Cebulę kroimy w drobną kostkę i smażymy na złoty kolor. Płatki górskie zalewamy wrzącą wodą.
2. W misce dodajemy kapustę, ryż, płatki owsiane (ewentualnie mięso), dodajemy jajko. Masę należy dobrze wyrobić, najlepiej dłońmi. Dodajemy cebulę oraz pomysł na. 
3.  Z masy formujemy gołąbki. Następnie smażymy z każdej strony gołąbki, zaś potem przekładamy do garnka.
4. W oddzielnym garnku przygotowujemy własny sos. Sos przelewamy do garnka z gołąbkami i dusimy pod przykryciem przez o. 20 min. na najmniejszym ogniu.



Pozdrawiam i życzę udanego popołudnia :)
Iwona

39 komentarzy:

  1. Wyglądają na bardzo smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. :D apetyczne

    dodajemy do obserwowanych tu i na bloglovinie ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna propozycja, ale wolę tradycyjne, obficie polane pomidorowym sosem :D

    OdpowiedzUsuń
  4. lada moment 'idę na swoje', na pewno będę tu często zaglądać, by czerpać pomysły na jedzonko :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O, bardzo oryginalny pomysł! Trzeba będzie spróbować :>

    OdpowiedzUsuń
  6. jadłam gołąbki z mięsem i są przepyszne <3

    OdpowiedzUsuń
  7. O rany, a dziś taką mam wielką ochotę na jakiś domowy obiadek inny niż "ziemniaki z..."! Gołąbków nigdy nie robiłam, bo nie jem mięsa, ale jak widać i bezmięsne mogą być. Na pewno fajnie by smakowały jeszcze z pieczarkami wkrojonymi :). Super! Dzięki!

    Pozdrawiam,
    Ewa
    www.la-garderobe.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak to również mój smak, mięso lubię, ale chętnie zwłaszcza o tej porze roku chętnie sama warzywa mogę jeść.
    A babeczki smakowicie się prezentują :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Też jadlam i są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam tego rodzaju gołąbki :)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Moja babcia to mistrzyni gołąbków, spróbuję kiedyś chociaż w małym procencie oddać smak jej specjałów :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale pyszności u CIebie !!
    Obserwuję !!

    OdpowiedzUsuń
  13. ja robię bez pomysłu, do nich nie mam zaufania. a wersja bez mięsa - bardzo fajny pomysł!:)

    OdpowiedzUsuń
  14. wygląda przepięknie:) pyszności:) mniam mniam:) ja też nie mam zaufania do pomysłów, ale twoje zdjęcie mnie przekonuje:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawie wygląda,tylko ta cebula... O.o Ale normalnie bez cebuli to zjem :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Naszła mnie ochota na gołąbki, ciekawe czyja to sprawka ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Super, podobają mi się takie gołąbki bez mięsa! :) Mam pytanie: ta torebka płatków górskich to ile w przybliżeniu będzie gram?
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. z tego co pamiętam to tak ok. 70 g :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. o taka wersja mi bardziej pasuje od tradycyjnej ;D hehe

    OdpowiedzUsuń
  20. mojemu mężczyźnie na pewno by zasmakowały, chyba mu zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ale pyszności! Wyglądają świetnie i z pewnością by mi smakowały :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Pyszne, ale jednak wole tradycyjne gołąbki :)

    OdpowiedzUsuń
  23. kiedy dla mnie kapusta to najlepsza część gołąbków! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie również sie pojawia, tylko w innej wersji :)

      Usuń
  24. bardzo często robię tego typu gołąbki - siekana kapusta do środka zamiast liście do obtaczania
    choć akurat z "pomysłu na" nie korzystam, bo wystarczy dodać przecier pomidorowy i dobrze doprawić :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Fajny pomysł, ale ja od kilku lat robię z mięsem mielonym , ryżem i siekana kapusta oczywiście. A potem usmażone kotlety zapiekam w sosie pomidorowym.
    Pozdrawiam i smacznego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Opisz proszę czy rżzu ma być saszetka czy paczka 1kg, a płatków 1/2 kg czy w paczce 250 gram.

      Usuń
    2. dodałam 3/4 szklanki ryżu oraz tyle samo szklanki płatków owsianych :)
      pozdrawiam i zapraszam :)

      Usuń
  26. za każdym razem jak wchodzę na Twój blog to zaczynam być głodna:P

    OdpowiedzUsuń
  27. Inne podejście do robienia gołąbków, podoba mi się!

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za odwiedziny. Zapraszamy do komentowania i obserwowania naszego bloga ;)