wtorek, 25 czerwca 2013

Placki szpinakowe

Cześć :)
Dzisiaj gorąco polecam placki szpinakowe. Głównym składnikiem jak sama nazwa wskazuje jest młody, świeży szpinak, którego uwielbiam pod każdą postacią jako dodatek np. do zup, wykorzystywany w sałatkach, przekąskach, który występuje również jako farsz, bądź właśnie w takim połączeniu z innymi składnikami. Jeżeli jesteście zainteresowani w jaki sposób powstają takie oto placki zachęcam do przeczytania wpisu, a następnie wypróbowania przepisu. :D

Składniki
  • 500 g szpinaku przed rozmrożeniem
  • 6 małych ziemniaków
  • 1 puszka pomidorów
  • 50 g płatków owsianych
  • cebula
  • jajko
  • 3 łyżki mąki pszennej
  • olej rzepakowy
  • sól i pieprz
Przygotowanie

Szpinak rozmrozić, ziemniaki ugotować, odcedzić, posolić, a następnie ubić. Płatki owsiane zalać gorącą wodą. Tak przygotowane składniki połączyć z pomidorami, jajkiem dodać mąkę pszenną oraz pokrojoną w kostkę cebulę po czym doprawić solą i pieprzem. Z tak przygotowanej masy formować małe placki, a następnie smażyć na rozgrzanym oleju. 



Placki nie sprawiają trudności podczas ich wykonania, także mam nadzieje, że wypróbujecie przepis, a może spotkaliście się z podobnym przepisem na placki ze szpinakiem.
Pozdrawiam Iwona ;)

13 komentarzy:

  1. Pierwsze zdanie mnie rozwaliło :-D "Dzisiaj gorąco polecam placki szpinakowe" :-D Krótko i na temat :-D U mnie pogoda jest beznadziejna, bo zimno :-( Jednego dnia upał a drugiego zimnica -.- Czemu po prostu nie może być ciepło? :-(
    A co do przepisu, to nigdy nie słyszałam! Szpinak lubię i przy najbliższych zakupach chyba go kupię i wypróbuję :-) Na zdjęciach placki wyglądają smakowicie *.*
    Pozdrawiam! :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. No i u mnie (dzis akurat w Brukseli) bylo "az" 13 stopni, wiec takie placki akurat by sie nadaly.. Przepis ciekawy i intrygujacy z tym szpinakiem :)
    Ja czasami improwizuje i do skladnikow na placki ziemniaczane dodaje np starta na wiorki marchewke, albo posiekane pory, ale o szpinaku jakos nidgy nie pomyslalam... Kiedys na pewno wyprobuje :)
    Pozdrawiam Nika :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Domniemam że są pyszne, patrząc na zdjęcia :) ja jednak nie mogę się przekonać do szpinaku, więc na pewno nie spróbuję ale popodziwiać zawszę mogę :)
    Pozdrawiam
    myszkagotuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. wyglądają smakowicie!! może przekonam się do szpinaku ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja chętnie wypróbuję, bo lubię bardzo eksperymentować z plackami. Do tej pory moimi ulubionymi są racuszki z kaszą gryczaną, potem grzybowe. A może okazać się,że szpinakowe również. Fajnie muszą płatki w nich chrupać:-)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale ekstra! :) Nie wiedzialam ze mozna zmontowac takie sprytne danie! :) Ja do tej pory jadla szpinak tylko jako dodatek - z jogurtem albo smietana.
    Fajny blog, obserwujemy?
    xoxo
    Gosia

    http://pearlinfashion.blogspot.co.at/

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzień dobry, jestem zainteresowana współpracą z Państwa blogiem, proszę o kontakt:) wspolpraca@armadeo.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. fajny pomysł na szpinakowe placki, takie inne są:)

    OdpowiedzUsuń
  9. ale pysznosci u Ciebie podczas mojej nieobecnosci :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy takich nie jadłam ale musze koniecznie spróbować ;)Wygladaja pysznie i zdrowo!:)
    Pozdrawiam
    Aga

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo pomysłowe i jak mniemam przepyszne:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za odwiedziny. Zapraszamy do komentowania i obserwowania naszego bloga ;)