wtorek, 26 marca 2013

Piernik



Od zawsze miałam słabość do pierników, są dość szybkie w przygotowaniu, wilgotne
i aromatyczne. Ostatnio dość często goszczą u mnie na rodzinnym stole. Choć w pieczeniu pierników nie doszłam jeszcze do perfekcji (zawsze mam wrażenie, że są za suche...) w przeciwieństwie do mojej siostry, chciałabym przedstawić dość prosty przepis...

Składniki:
  • 1 margaryna,
  • pół szklanki mleka lub wody,
  • 2 szklanki cukru kryształu,
  • 4 łyżki kakao,
  • 4 jaja,
  • 2 szklanki mąki pszennej,
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenie,
  • aromat lub przyprawa do piernika,
  • 2 łyżki miodu.
Wykonanie:
1. Margarynę, mleko, cukier, kakao rozgrzewamy na małym ogniu, ciągle mieszając. Z tego odlewamy pół szklanki na polewę. 
2. Po wystygnięciu dodać mąkę, proszek do pieczenia, żółtka, przyprawę do piernika lub aromat, miód. 
3. W osobnym naczyniu należy ubić pianę z białek na sztywno, dodać do tego ostudzoną masę
i delikatnie wymieszać drewnianą łyżką.
4. Blaszkę należy koniecznie wyłożyć papierem do pieczenia. Piec 60 minut w temp. 175°C.
Przed włożeniem blaszki należy nagrzać piekarnik!!

Po upieczeniu oddzielany piernik od papieru, a gdy wystygnie możemy go przekroić i posmarować marmoladą, dżemem czy tak jak w moim przypadku kremem budyniowym. Polewamy polewą
i dekorujemy według uznania ;-)

Smacznego!
Aga :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękujemy za odwiedziny. Zapraszamy do komentowania i obserwowania naszego bloga ;)