środa, 24 kwietnia 2013

Totalny miszmasz


Cześć :)
Jak sama nazwa wskazuje propozycja na dzisiejszy obiad wygląda właśnie w taki oto sposób. Połączyłam kilka produktów, kilka smaków i powstało danie dnia. ;) Wiosna "ruszyła pełną parą" i mam nadzieje, że tak już pozostanie więc wykorzystałam kilka zdrowych i wiosennych produktów. Mój zestaw jest bardzo prosty w przygotowaniu więc zachęcam każdego do wypróbowania, zwłaszcza tych którzy cenią czas na przygotowania posiłku. Jeżeli lubicie zjeść coś lekkiego, a przede wszystkim niskokalorycznego soczewica, szpinak oraz marchewka będzie doskonałym pomysłem. Soczewica nie zawiera tłuszczów w odróżnieniu do innych innych nasion. Nasiona soczewicy zawierają dużo białka, skrobię, składniki mineralne (wapń, fosfor, żelazo), także karoten i witaminy. Natomiast szpinak zalicza się do jednego z najzdrowszych warzyw, a to ze względu na dużą obecność witamin: K, K1, K2, B6, B2, A, C, E, kwasów Omega 3, szczawiowego, foliowego oraz minerałów tj.: magnez, mangan, wapń, selen, potas, fosfor, cynk, żelazo. A i nie zapominajcie o świeżo wyciskanych sokach, są o niebo lepsze od tych ze sklepu, chyba też posiadacie taką samą opinię na ten temat. :)

Składniki
  • soczewica (3 łyżki)
  • marchewka (1sztuka)
  • szpinak (1/4 opakowania, ja wykorzystałam mrożony)
  • jogurt naturalny (4 łyżki)
  • płatki owsiane (3 łyżki)
  • szczypiorek
  • oregano
  • czosnek (3 ząbki)
  • sól i pieprz
Sposób przygotowania 

1. Szpinak gotujemy, aż będzie miękki, dodajemy płatki owsiane, czosnek, oregano, sól i pieprz. Na końcu dokładamy jogurt naturalny. 
2. Marchewkę również gotujemy, aż będzie miękka. Również w taki sam sposób przygotowujemy soczewicę (ja gotowałam w lekko osolonej wodzie, przez 7 min., do momentu aż będzie gotowy). 
3. Po wykonaniu tych czynności posiłek jest gotowy. :)







Dodatkowo polecam szklankę świeżo wyciśniętego soku- marchew, pomarańcza oraz jabłko.


 

Iwona


6 komentarzy:

  1. Nie wiem jak to jest, ale blogi o jedzeniu mnie uzależniają! :D
    Jak już wejdę to siedzę i siedzę :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Łe, nienawidzę gotowanej marchewki xD

    nietoperka.blogspot.com Zapraszam :3

    OdpowiedzUsuń
  3. Would u like follow each other with bloglovin ?
    http://shopaholiclama.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za odwiedziny. Zapraszamy do komentowania i obserwowania naszego bloga ;)