niedziela, 28 kwietnia 2013

Por w roli głównej



Cześć
Dzisiaj ma zamiar przedstawić Wam inną wersje na sałatkę z dodatkiem pora. Powiem Wam szczerze, że trochę obawiałam się pora jako składnika w sałatce, jednak teraz mogę stwierdzić, iż było to właściwe posunięcie. Sałatka okazała się bardzo smaczna, która potrafi zaspokoić chyba każde kubki smakowe oraz jest bardzo kolorowa więc i "oczom też coś się dostanie." :D

Składniki
  • por
  • puszka kukurydzy
  • 2 jajka
  • 4 ogórki kiszone
  • marchew (2 duże marchewki)
  • seler (1/4 warzywa)
  • majonez (3 łyżki)
  • jogurt naturalny (3 łyżki)
  • sól i pieprz do smaku
Przygotowanie

1. Na początku należy "zająć się porem", a więc należy go dokładnie umyć (ja zrobiłam w taki sposób- przekroiłam pora na pół, jednak nie do końca a następnie myłam listka po listku). Tak przygotowany por  zalewamy wrzątkiem i odstawiamy na pół godzinki, aby stał się miękki i mniej ostry w smaku. Wykorzystałam jedynie białą część pora, gdyż ta część jest bardzo delikatna i według mnie jest lepsza w smaku. Wybór pozostawiam Wam. :) Następnie pora kroimy w tasiemki.
2. Dodajemy kukurydzę, pokrojoną w kostkę ogórka i jajka.
3. Marchew i seler gotujemy, aż staną się miękkie. Również kroimy w drobną kosteczkę dodajemy majonez oraz jogurt do pozostałych  składników. Doprawiamy dość dużą ilością soli i pieprzu wg wskazówek M ;)

A tak prezentuje się sałatka z porem. Mam nadzieję, że przepis skłoni Was do wypróbowania i zasmakowania w innej wersji niż dotychczas  :)

Przyszła pora na PORA :) 

Iwona

7 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. można zastąpić innym warzywkiem :) wybór należy do Ciebie :)

      Usuń
  2. Fajna wersja jarzynowej. U mnie zawsze do sałatki warzywnej dodajemy zaparzonego pora.
    Surówka obiadowa: por, starta marchew i jabłko z jogurtem są też godne polecenia :-)\
    Pozdrawiam i ciągle podziwiam za 'świeże' i zdrowe propozycje !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie miałam okazji wypróbować takiej wersji surówki, ale przy najbliższej okazji pewnie się na nią skuszę ;) dzięki :)

      Usuń
  3. Bardzo lubię sałatki z porem, zawsze po pokrojeniu przelewam go wrzątkiem na sicie.
    Chyba sobie naszykuje zaraz do pracy taka sałatkę :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za odwiedziny. Zapraszamy do komentowania i obserwowania naszego bloga ;)