piątek, 5 kwietnia 2013

Piernikowy zawrót głowy !



Witam,
Mam dla Was bardzo fajny przepis- piernik połączony z marchewką. Pewnie dla niektórych wykorzystanie warzywa- marchewki w placku może być zaskoczeniem. Ja jednak zapewniam Was, że jest to idealne połączenie, a smakuje wybornie. Z reguły marchewka jest słodkim warzywem więc idealnie komponuje się w słodkim wypieku. Wiem, że nie każdy przepada za pieczeniem placka, bo zawsze pojawia się opcja , ta dobra i zła, ale zapewniam Was, że ten przepis zawsze się udaje. Nie tracąc czasu "zabrałam się za niego"w ten piątkowy wieczór. :)     



Składniki
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 3  marchewki
  • 4 jaja
  • 1 szklanka cukru
  • 3/4 szklanki oleju
  • pół łyżeczki soli
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • łyżeczka sody oczyszczonej
  • opakowanie przyprawy do pierników
  • bakalie wg upodobań

Przygotowanie 

1. Marchew obrać, utrzeć na drobnej tarce. Jaja utrzeć z cukrem. Dodać olej.


2. Mąkę, sól, proszek do pieczenia, sodę, przyprawę do pierników dodać do ciasta.


3.Do ciasta dodać marchew i bakali, dokładnie wymieszaj wszystkie składniki.


4. Gotowe  ciasto przelej do foremki ( ja formę wyłożyłam papierem do pieczenia, można również posmarować masłem obsypaną w mące).


5. Piecz godzinę w piekarniku nagrzanym 180 st.


Taka jest moja prezentacja piernika z marchewką. Jednak wiem, że w każdym z Was drzemie potencjał artystyczny.



 Pozdrawiam Iwona ;)

1 komentarz:

  1. Lubię ciasta z dodatkiem marchewki, ciekawie smakują. Myślę, że podejmę się wyzwania i zrobię to ciasto, bo wygląda świetnie:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za odwiedziny. Zapraszamy do komentowania i obserwowania naszego bloga ;)