środa, 27 listopada 2013

Pierogi z nadzieniem borówkowym

Witam!
Gdy zbliża się koniec tygodnia zawsze pojawia się pytanie co można ugotować żeby każdy był z tej propozycji zadowolony. W dzisiejszych czasach ważny jest czas, więc musi to być również szybkie w przygotowaniu, a także łatwe. Większość uważa, że przygotowanie pierogów zajmuje dużo czasu, ale zawsze jest druga strona medalu. Przygotowanie pierogów nie musi ograniczyć się jedynie do przygotowanie jednej porcji. Istnieje kilka sposobów na przygotowanie ciasta na pierogi. Poniżej przedstawiam tą klasyczną, która obowiązuje w u mnie na  co dzień.

Składniki
  • mąka pszenna
  • jajko
  • szklanka wody
  • sól
  • borówka
 Przygotowanie

Mąkę przesiewamy na stolnicę, wówczas mąka będzie bardziej spulchniona i "miękka". Z mąki należy wykonać kopczyk, a następnie zrobić wgłębienie w które należy dodać sól, wodę oraz jajko. zagnieść. Dobre ciasto wymaga odpowiedniego wrobienia ciasta. Wodę należy dodawać stopniowo. Można również sól rozpuścić w wodzie. Powinno posiada konsystencję miękkiego i elastycznego ciasta. Strukturę ciasta regulujemy za pomocą mąki, dosypując odpowiednio do ciasta. Należy wyrabiać ok.5 min. Warto zamiast zimnej wody wykorzystać wrzątek, wówczas ciasto nabierze elastyczności. Następnie należy rozwałkować dość cienko, zaś potem nakładać borówki obtoczony wcześniej w mące. Po uformowaniu pierogów należy gotować w osolonej wodzie do momentu aż wypłyną.



Pozdrawiam Iwona :)

11 komentarzy:

  1. Oj zjadłabym. Od wczoraj mam ochotę na pierogi.
    Zapraszam do mnie na małe rozdanie!

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm... uwilebiam! mam takie w zamrażalce, babcine, domowe, pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo lubię różne pierogi:) a też wolę zrobić więcej i z różnymi farszami i zamrozić:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem pod wrażeniem ! Piękne pierożki. Również lepię zwykle więcej, układam na tacy i mrożę surowe.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmmm ja kocham pierooooogi <3
    wpadnij na nn - jula-blog.blogspot.com proszę, to dla mnie bardzo ważne ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam... mam prosbe... czy mozesz mi cos polecic na klasowa wigilie Pani kazala mi zrobic jakies ciasteczka czy cos w tym rodzaju... czy mozesz mi jakies zaproponowac?

    oliilui.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. To danie, które kojarzy mi się z latem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Yes, P90X is a very good workout plan. One of my friend is following p90x workout plan and now he has good muscles.
    Hot Air Ballooning Games

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku:)

    OdpowiedzUsuń
  10. takie obiadki to ja lubię :) bardzo smacznie tu u Ciebie :) zostaję na dłużej :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za odwiedziny. Zapraszamy do komentowania i obserwowania naszego bloga ;)