poniedziałek, 20 maja 2013

Placek z galaretką

Witam :)
 Kolejne wydanie dotyczy przepisu na placka z galaretką. Myślę, że jest to idealny czas na przygotowanie właśnie takie słodkiego deseru podczas upalnych dni. Pomysł narodził się w mojej głowie podczas zakupów, gdy natrafiłam na słodki przysmak z dzieciństwa, a są to pianki. Bez chwili zastanowienia, przyszedł mi do głowy słodki, a jednocześnie prosty w przygotowaniu przepis.

Składniki

  • 5 jajek
  • mąka pszenna (2-3 łyżki)
  • proszek do pieczenia  (2 łyżeczki)
  • 10 dag cukru
  •  20 dag orzechów włoskich
  • 10 dag wiórków kokosowych
  • galaretka truskawkowa (2 opakowania)
  • jogurt naturalny
  • delicje
  • pianki
  • polewa czekoladowa
Przygotowanie

1. Oddzielamy żółtka od białek. Białka ubijamy na sztywną pianę, jednocześnie dodając cukier. Do białek dodajemy żółtka, zmielone orzechy włoskie, wiórka kokosowe, całość delikatnie mieszamy. Mąkę pszenną dodajemy wraz z połączonym proszkiem do pieczenia. Przygotowane ciasto dzielimy na dwie części. Należy upiec dwa oddzielne biszkopty. Biszkopty pieczemy  ok. 20- 30 min. Wstawiamy ciasto do nagrzanego w 170 st. piekarnika. Za pomocą patyczka sprawdzamy czy jest już gotowy. Ważne jest, aby po upieczeniu nie wyjmować biszkopta od razu z piekarnika, należy pozostawić go na jakiś czas przy otwartych drzwiczkach.

2. Galaretki należy rozpuścić w 0,5 litra wody, po wymieszaniu należy dodać 300 g jogurtu naturalnego. Odstawić do stężenia. Na biszkopcie ustawiamy na przemian delicje i pianki. Zalewamy tężejącą galaretką, następnie przykrywamy kolejnym biszkoptem. Dekorujemy według uznania, ja wykorzystałam polewę czekoladową.



Życzę miłego dnia ;)
Pozdrawiam i do następnego wirtualnego spotkania :)
Iwona :*

41 komentarzy:

  1. O kurcze, ale super przepis! Muszę go koniecznie wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy w życiu nie udało mi się jeszcze upiec biszkoptu, który by się do czegoś nadawał:) W tym temacie podziwiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. polecam ten placuszek :D sam zjadłem prawie całą blaszkę a z miłą chęcią zjadłbym dwie :D
    pyszności słodziak :*

    OdpowiedzUsuń
  4. mniam, mniam i jeszcze raz mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. I znowu wygląda smakowicie:) Oj, bym wciągnęła:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. ale bym zajadała!

    zapraszam na rozdanie!
    www.cookplease.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale pysznie wyglada "!!:))

    OdpowiedzUsuń
  8. pyszne! podziwiam, że sama wymyśliłaś:) mnie co najwyżej zakalec by wyszedł - nawet z takiego ciasta:D

    OdpowiedzUsuń
  9. Chętnie bym się poczęstowała i znając życie to bym się pogubiła w jego przygotowaniu ;) Ale wygląda meeeeeeeega apetycznie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciacho z piankami to jak realizacja moich dziecięcych marzeń:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Musiało smakować fantastycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mmm.. Pycha! Muszę spróbować .

    OdpowiedzUsuń
  13. smakowicie wyglada, obserwuje i bardzo prosze o rewanz,
    zapraszam do mnie oliilui.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny pomysł, pozwolisz, że podkupię go na festyn do szkoły siostrzeńca?
    Parę dni nie było mnie w sieci- muszę prześledzić wszystko co mnie ominęło :-)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ oczywiście, będzie mi bardzo miło :)
      również pozdrawiam ;)

      Usuń
  15. mmm wygląda tak smacznie, że aż zgłodniałam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Chętnie bym zrobiła taki, ale bez pianek, bo nie bardzo je lubię :D

    OdpowiedzUsuń
  17. wygląda pysznie, dziękuję za odwiedziny.
    W takim razie, obserwujemy? :D
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Prowadzisz bardzo ciekawego bloga. Dziękuję za komentarz na moim blogu i oczywiście obserwuję ; )
    Pozdrawiam ; )

    OdpowiedzUsuń
  19. ale bym sobie zjadła ;p

    http://taughtmelove.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Kurczę, ale pomysłowe. Wygląda super!

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo ciekawie wygląda od razu staje się głodna:) Dodaję do obserwowanych i zapraszam do mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Dziękuję za odwiedziny! :)
    Ciasto wygląda smakowicie! ♥
    Muszę wypróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. fajny pomysl ! kiedys jadlam podobe ciaska

    OdpowiedzUsuń
  24. Ale narobiłaś smaku :) POzdrawiam i zapraszzam na moje DIY :)

    OdpowiedzUsuń
  25. ale fajny pomysł! chyba jeszcze nie widziałam galaretki w środku placka :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ale bajer! :D Wygląda super :)

    Miło mi, że obserwujesz, ja z chęcią też to zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo oryginalny pomysł, łał! :>
    (Obserwuję, jako Aleksandra Marilyn :))

    OdpowiedzUsuń
  28. nuggetsy wyglądają jak z najlepszej restauracji;)!

    OdpowiedzUsuń
  29. Mniam!

    Rewelacja pomysł tymi piankami. Też ich używam do robienia słodyczy, ale nigdy nie próbowałam w taki sposób! :-)

    OdpowiedzUsuń
  30. Wszystko, co zawiera w sobie pianki wręcz musi być pyszne :) Mniam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za odwiedziny. Zapraszamy do komentowania i obserwowania naszego bloga ;)