piątek, 22 marca 2013

Ptysiowe łakocie



Hej!
 
Czy u Was również pada cały czas śnieg? Myślałam, że inaczej będą wyglądały pierwsze dni wiosny. Na osłodzenie tych zimnych i ponurych dni oraz na początek weekendu proponuje przepis na ptysie  z kremem agrestowym.
Przepis na ciasto ptysiowe wykonałam w tradycyjnym wydaniu. Jedynie krem zmodyfikowałam
w taki sposób, aby nie zawierał zbyt dużo kalorii. Mam nadzieje, że spodoba się Wam przepis
i wykorzystacie go w niedalekiej przyszłości. :D Powodzenia !

Składniki:

Ciasto
  • 1 szklanka wody
  • 10 dag masła lub margaryny
  • 1 i 1/3 mąki pszennej
  • 4 jajka
Krem
  • 200 g jogurtu naturalnego
  • 1 opakowanie galaretki agrestowej
  • 2 łyżeczki cukru pudru
Przygotowanie:

Wodę zagotuj z masłem. Wsyp mąkę i gotuj mieszając, aż masa zbije się w kule. Zestaw z ognia. Przestudź, a następnie utrzyj z jajkami.
Blachę do pieczenia wyłóż pergaminem. Rękawem cukierniczym wyciśnij ptysie (kształty według uznania). ;)
Piecz 30 min. w temp. 200 stopni Celsjusza. Gorące ptysie rozetnij.

Opakowanie galaretki agrestowej zalej gorącą wodą (250 ml). Gdy galaretka zacznie tężeć dodaj do ubitego jogurtu naturalnego wymieszanego z cukrem pudrem. Gotowym kremem agrestowym przekładaj ptysie.

Wyglądają tak



Miłego pieczenia, Iwona :)

2 komentarze:

  1. Widze, że jestem stałą czytelniczką ;)
    Wyglądaja przepysznie!

    Izabielaa

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem ciekawa jak smakują z takim kremem. Ja robię przede wszystkim z bitą śmietaną, albo masą budyniową.

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za odwiedziny. Zapraszamy do komentowania i obserwowania naszego bloga ;)