niedziela, 1 września 2013

Torcik owocowy

Cześć!
Jak Wam minęły wakacje? Może przeżyłyście coś ciekawego,bądź odwiedziłyście interesujące zakątki? A może któraś z Was odkryła potrawę, bez której nie wyobraża sobie teraz życia, bardzo jestem ciekawa Waszych odpowiedzi. Wczoraj gdy zapisywałam ważne rzeczy w swoim kalendarzu natknęłam się, że jest obchodzony Dzień Blogów, z racji tak ważnego święta, postanowiłam coś przygotować, aby uczcić go w jak najgodniejszy sposób. Prowadząc kulinarnego bloga postanowiłam przygotować mały, a zarazem szybki torcik owocowy.

Składniki
  • biszkopty
  • 2 budynie waniliowe lub śmietankowe
  • mleko
  • 2 galaretki wiśniowe
  • 2 galaretki brzoskwiniowe
  • 2x400g jogurtu naturalnego
  • banan
  • nektarynka
  • łyżka żelatyny
Przygotowanie

Na blaszce ułożyć biszkopty, dodać ostudzony, a zarazem przygotowany wg opakowania budyń. Budyń powinien mieć płynniejszą konsystencje niż jest zamieszczony na zdjęciu. Dodać pokrojoną w kosteczkę nektarynkę.


Jogurt naturalny wymieszać z żelatyną (rozpuścić w 50 ml wrzącej wody), dodać tężejącą brzoskwiniową galaretkę. Gdy masa zacznie tężeć należy ją przełożyć do blachy. Pozostałe dwie galaretki należy przygotować również wg wskazówek zawartych na opakowaniu. Na masę jogurtowo-brzoskwiniową należy ułożyć pokrojone banany, a następnie wylać tężejącą galaretkę.




Wstawić do lodówki na około 3 godz., zaś po upływie wyznaczonego czasu można zajadać torcik do woli. Przepis jest bardzo prosty, a przede wszystkim nie wymaga pieczenia. Zachęcam do wypróbowania.
Pozdrawiam Iwona :)

12 komentarzy:

  1. wczoraj babcia przygotowała podobny! mniam!

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo lubię takie niewymagające ślęczenia przy piekarniku przez 2 dni ciasta. Na pewno wypróbuje przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. moja mam piekła taki jak byłam mała i pamiętam,że strasznie go lubiłam :):)

    OdpowiedzUsuń
  4. torcik pychota:) a co do wakacji to w tym za bardzo ich nie odczuwam, ciagle w pracy, jedynie udało mi się wskoczyć do gdańska:)
    ps. gotowanie za głosowanie trwa:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny torcik! :) Taki w sam raz na pożegnanie lata:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Pysznie się prezentuję. Bardzo lubię ciasta z owocami pod galaretką:)

    OdpowiedzUsuń
  7. wygląda pysznie, muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  8. na taki owocowy torcik daję się namówić zawsze i wszędzie :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bajeczny torcik :) Zapraszam do odwiedzenia również mojej stronki:kulinarnerewolucjeanette@blogspot.com Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Tyle tutaj owoców, że można się rzucić na to ciasto :).

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za odwiedziny. Zapraszamy do komentowania i obserwowania naszego bloga ;)