niedziela, 9 czerwca 2013

Ciasteczka z piwem

 

Cześć :)
Jak Wam mija weekend, nareszcie od dłuższego czasu mogę rozkoszować się piękną i słoneczną pogodą. Ostatnio naszła mnie ochota na jakąś małą przekąskę z dodatkiem trunku. Dzisiaj mam dla Was przepis na ciasteczka z dodatkiem piwa, bardzo szybki i prosty w wykonaniu, więc zachęcam wszystkich do wypróbowania. Pierwszy raz miałam styczność z takim przepisem. Przyznam się, że najlepiej smakowały kiedy były jeszcze bardzo gorące, aż przez przypadek poparzyłam sobie opuszki palców. :)

Składniki:
  • 1 kostka  margaryny
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 3/4 szkl. piwa 
  • powidła śliwkowe
  • żółtko jajka
Przygotowanie

1. Na stolnicę wysypać mąkę, dodać margarynę, drobno ją posiekać. Następnie dodać piwo, cało dokładnie wymieszać, uformować kulę, odstawić na 1 godz. do lodówki. Po upływie godziny, rozwałkować i wycinać kwadraty, a następnie dodać powidło. Sklejać na kształt sakiewek. Posmarować rozmąconym jajkiem. Piec w piekarniku nagrzanym w 180 st. na złoty kolor.


Jestem ciekawa czy miałyście już styczność z takim przepisem?!
Pozdrawiam Iwona :)
Trzymajcie się i miłego popołudnia :)

37 komentarzy:

  1. mam ten sam przepis od babci :) jeszcze nie robiłam, ale widzę że będe musiała:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pijane ciasteczka :D Fajnie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja mamuska takie robi :) pyszne :) polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Odkąd po raz pierwszy usłyszałam, że do wypieków można dodać piwo, noszę się z zamiarem upieczenia czegoś takiego, ale jakoś nigdy nie mogę się w sobie zebrać :D Ale chyba czas najwyższy...
    Pozdrawiam,
    siwapiecze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne te ciasteczka! Zrobię:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że piwo zastępuje proszek, albo sodę. Warty wypróbowania. Ale napracować się trochę musiałaś, prawda?
    Dobrej pogody życzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mialam pomocników wiec jakoś sprostałam temu wyzwaniu :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Nigdy nie miałam i chyba go przetestuję! Niedawno kupiłam piwo z myślą o włosach, ale zużyję go na ciastka :-D Super przepis.
    Pozdrawiam! ^^

    OdpowiedzUsuń
  8. Odp: Ja wiem o tych komiksach tylko dzięki rodzicom, którzy właśnie czytali je sami w dzieciństwie. Ale na sobotnim spotkaniu byli ludzie z małymi dziećmi, które też znały już tych bohaterów, więc tak przechodzi ta historia z pokolenia na pokolenie i uważam, że to jest bardzo fajne :).

    Ciasteczka wyglądają fantastycznie i chętnie bym je zrobiła... nie wiem jak tu wytrwać w postanowieniu 100 dni bez słodyczy, gdy takie pyszności na monitorze ;).

    W sobotę zrobiłam gołąbki z Twojego przepisu- rewelacja! Bardzo Ci dziękuję, bo już dawno chciałam coś nowego spróbować bez mięsa a jakoś nie miałam natchnienia szukać specjalnie, więc gdy trafiłam u Ciebie na te gołąbki, od razu spróbowałam :).

    Pozdrawiam,
    Ewa
    www.la-garderobe.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo fajne postanowienie :) życzę wytrwałości!
      Bardzo się cieszę ze wypróbowałaś przepis na gołąbki bez mięsa, dla mnie też są nowym odkryciem i chętnie bd do niego wracała :)
      POzdrawiam :)

      Usuń
  9. Piekłam kiedyś bułki z piwem, ale ciasteczka to dla mnie nowość! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piwo dobre pod każdą postacią :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeszcze nie jadłam ciasteczek z piwem, ale będę musiała spróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pierwszy raz spotykam się z takim przepisem. Ciasteczka wyglądają wprost zabójczo! I zakładam, że tak też smakuj.

    OdpowiedzUsuń
  13. ciasteczek z piwem jeszcze nie jadłam ! Wyglądają ekstra!

    OdpowiedzUsuń
  14. o kurcze ;D bardzo ciekaweee ;D jeszcze nie słyszałam o takich ciasteczkach haha chetnie bym spróbowała ;D

    OdpowiedzUsuń
  15. kurcze, takie proste składniki, a ciastka wyglądają rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Oj widze,że to będzie kolejne danie które zrobię :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Zapraszam do udziału w konkursie :
    http://myszkagotuje.blogspot.com/2013/06/konkurs-na-pierwsze-urodziny-bloga.html

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciasteczka z piwem szokują mnie tak samo jak murzynek z colą ;D

    OdpowiedzUsuń
  19. pierwszy raz się spotykam z takim przepisem, może być dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  20. ciasteczka musza być cudowne:)))

    OdpowiedzUsuń
  21. chętnie bym spróbowała ! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. kurczę, przepisy na tym blogu mnie naprawdę powalają:)
    to już kolejny wpis, który zachęca mnie do eksperymentów
    w kuchni:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Mój mąż uwielbia piwo i ciasteczka nareszcie będzie miał dwa w jednym robiłam smażone paluszki z piwem z mięsa, ale ciastka? Biorę się za robotę, bo widzę że tanio i pysznie wygląda pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  24. Jeżeli chodzi o te ciasteczka to polecam, bo są pyszne! Tylko im mniej sie ciasto dotyka i zagniata to bardziej wychodzi jak ciasto francuskie. Są pyszne, polecam też wersję na słono w formie paluszków do barszczu posypanych kminkiem:)

    OdpowiedzUsuń
  25. fajne te ciacha:) w sam raz do przekąszenia:) przepis zapisuję:)

    OdpowiedzUsuń
  26. O, ciekawe połączenie, musiały fajnie smakować:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za odwiedziny. Zapraszamy do komentowania i obserwowania naszego bloga ;)